Απεργία στο Μετρό σήμερα Τρίτη 21-11-2017

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017 οι εργαζόμενοι στο μετρό (ΣΕΛΜΑ), αντιδρώντας στην ένταξη στο υπερΤαμείο και ζητώντας άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, για την επίλυση του χρηματοδοτικού θέματος των αστικών συγκοινωνιών. Τα μέλη του σωματείου αντιδρούν στην επικείμενη ένταξη των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών στην Ελληνική Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών, θυγατρική του λεγόμενου υπερταμείου.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017, 11:08

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή τους: «Το μετρό αλλά και συνολικά οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας τα τελευταία δύο χρόνια παράγουν σημαντικό κοινωνικό έργο με τις δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων, και το μειωμένο εισιτήριο σε όσους συνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη. Πρόκειται για μια σωστή πολιτική που σαν εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ την επιδοκιμάζουμε και ζητάμε, σε αυτήν την περίοδο της σκληρής οικονομικής κρίσης και της ανέχειας για μεγάλες μερίδες του πληθυσμού, να επεκταθεί».

Στην ανακοίνωση του, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών αναφέρει ότι προχωρά στην απεργία, «για να μην τους επιτρέψουμε να βάλουν τις αστικές συγκοινωνίες στον πάγκο του…. κέρδους και της ιδιωτικοποίησης». Παράλληλα, ζητά να διεξαχθεί άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, σχετικά με την επίλυση του χρηματοδοτικού των αστικών συγκοινωνιών.

Tο ΣΕΛΜΑ επικαλείται δημοσιεύματα βάσει των οποίων, όπως αναφέρει, «ο Ευκλείδης Τσακαλώτος  ζήτησε…. από τη Διοίκηση του Υπερταμείου να επιβάλλει έναν εξορθολογισμό στο κόστος λειτουργίας και να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων, προκειμένου να αυξηθούν η παραγωγικότητα και η κερδοφορία των ΔΕΚΟ, ώστε να μπορούν να επιβιώσουν υπό ανταγωνιστικές πλέον συνθήκες. Για να γίνει αυτό χρειάζεται περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών και αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων, ώστε να βελτιωθούν τα περιθώρια κέρδους τους».

«Mε άλλα λόγια, το υπουργείο Οικονομικών ζητάει να αντιμετωπιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όχι πλέον σαν αγαθό που το έχουν ανάγκη όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα με το αν μπορούν να το πληρώνουν, αλλά σαν εμπόρευμα που πρέπει να μπει στον πάγκο του χασάπη, να “εξορθολογιστεί”, να “αναδιαρθρωθεί” για να βγάζει περισσότερο κέρδος», προσθέτοντας ότι «ταυτόχρονα, ο πρόεδρος του Υπερταμείου δηλώνει ότι “θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο πώλησης ολόκληρων ή τμηματικά των ΜΗ κερδοφόρων ΔΕΚΟ”».