Ατελείωτες ουρές για έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας – Συγνώμη Σπίρτζη για την ταλαιπωρία

Ατελείωτες ουρές παρατηρούνται και σήμερα Δευτέρα 30-10-2017- στα εκδοτήρια εισιτηρίων, για την έκδοση προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών, καθώς την Τρίτη 31 Οκτωβρίου πρέπει να ανανεωθούν οι σημερινές χάρτινες μηνιαίες κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Ωστόσο οι πολίτες θα μπορούν να εκδώσουν τις νέες προσωποποιημένες κάρτες τους μέχρι και τις 5 Νοεμβρίου στα συγκεκριμένα εκδοτήρια του δικτύου της ΣΤΑΣΥ.

Πάνω από 300 άτομα περίμεναν το μεσημέρι της Δευτέρας για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας, εκ των πολλοί χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται για την έκδοσή τους, καθώς δεν είχαν ενημερωθεί σχετικά. Η αναμονή σε κεντρικούς σταθμούς ξεπερνά ακόμα και τις 4-5 ώρες.

O υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας το πρωί της Κυριακής 29-10-2017 στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, δήλωσε ότι προς το παρόν δεν αντιμετωπίζεται το ενδεχόμενο νέας παράτασης στη διαδικασία της επί τόπου έκδοσης καρτών στα εκδοτήρια γιατί εκδίδονται 10 χιλιάδες κάρτες την ημέρα και η κατάσταση θα εξομαλυνθεί.

Ανακοίνωσε ωστόσο νέα παράταση από τις 10 Νοεμβρίου στις 15 Νοεμβρίου στην εναλλακτική διαδικασία έκδοσης καρτών, αυτή δηλαδή που γίνεται με την κατάθεση ανοικτών φακέλων σε όλα τα εκδοτήρια και την αποστολή τους με το ταχυδρομείο στα σπίτια τους μέσα σε δύο – τρείς ημέρες.

Ο υπουργός Υποδομών ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες για την ταλαιπωρία που υφίστανται και εκτίμησε ότι δε θα χρειαστεί να υπάρξει άλλη ταλαιπωρία, γιατί αυτές οι κάρτες εκδίδονται άπαξ και κάθε μήνα θα χρειάζεται μόνο η φόρτιση τους στα μηχανήματα ( με την αγορά δηλαδή νέων διαδρομών)

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνει εντός του Νοεμβρίου, οπότε θα λειτουργήσουν και οι μπάρες.

Ο κ. Σπιρτζης απέδωσε τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε κυκλώματα που διακινούσαν πλαστά εισιτήρια εντός και εκτός ΟΑΣΑ όπως είπε αλλά και σε θεσμικούς λόγους όπως αυτό που προέκυψε με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Όπως είπε έπρεπε να είναι εξασφαλισμένο το απόρρητο της μετακίνησης. Εξήγησε επίσης, ότι δε θα μπορούσε να γίνει η διαδικασία μέσω ΚΕΠ, λόγω της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ο κ Σπίρτζης τόνισε ακόμη ότι δε θα δείξει καμία ανοχή στα κυκλώματα που θέλουν να σαμποτάρουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Είπε επίσης ότι «τα εισιτήρια θα φτηνύνουν πολύ όταν έχουμε καλύψει σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα την κλοπή που γινόταν μέχρι σήμερα».

Αναλυτικά η νέα διαδικασία για την έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας (ATH.ENA Card) είναι η εξής:

ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία

Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).

Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.

Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.

Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr.

ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου

Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία:

Όνομα, Επώνυμο, Διεύθυνση, όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ).

ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός, σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 του ΜΕΤΡΟ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας

Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση).

Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία.

ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών

Ο φάκελος με την προσωποποιημένη κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία αποστέλλονται ταχυδρομικά στη διεύθυνση που αναγράφηκε στο φάκελο.

ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου

Η προσωποποιημένη κάρτα δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.

Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε «Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών» (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 & στις στάσεις του ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ ή και στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα με όποιο προϊόν επιθυμούν.