Στην Ολομέλεια της Βουλής εισάγεται για συζήτηση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις». Κατά την συζήτηση αναμένεται να λάβουν μέρος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και πολιτικοί αρχηγοί.
Στο σχέδιο νόμου, παράλληλα έχει κατατεθεί για συζήτηση και ψήφιση υπουργική τροπολογία με διατάξεις που αφορούν την διευκόλυνση της αποστολής κατ’ οίκον φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων για θεραπεία σοβαρών ασθενειών από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ μέσω ταχυδρομικής υπηρεσίας. Επίσης, η τροπολογία έχει ακόμη δύο διατάξεις που αφορούν την ανανέωση συμβάσεων ΙΔΟΧ στον τομέα φύλαξη του ΟΣΕ και στον ΟΑΣΘ, καθώς και την συντήρηση και αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Θέρμης.
Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Ολομέλεια μετά την κατά πλειοψηφία ψήφισή του από τις Επιτροπής Παραγωγής-Εμπορίου και Οδικής Ασφάλειας. Υπέρ του σχεδίου νόμου στις συνεδριάσεις της Επιτροπής ψήφισε η ΝΔ, το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ όλα τα άλλα κόμματα επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν σήμερα στην Ολομέλεια.
Κατά την σημερινή συνεδρίαση αναμένεται να ζητήσουν να εγγραφούν για να τοποθετηθούν αρκετοί βουλευτές, και για αυτό υπάρχει πρόβλεψη εάν χρειαστεί η συζήτηση και η ψήφισή του να ολοκληρωθεί αύριο Τετάρτη.
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχει επιφυλαχθεί να καταθέσει νομοθετικές βελτιώσεις στο νέον ΚΟΚ, σύμφωνα με τις προτάσεις που έγιναν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής από κόμματα και φορείς.
Μητσοτάκης: «Είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη
«Σήμερα θέλω να μιλήσω και με την ιδιότητα του πατέρα και του πολίτη, που αγανακτεί όταν ακούει πως μεθυσμένος οδηγός παρέσυρε πεζούς. Πρόκειται για συχνές ειδήσεις. Έφθασε η ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη, είμαστε ανάμεσα στις πρώτες χώρες στα θανατηφόρα τροχαία στην Ευρώπη και δυστυχώς εσχάτως η τάση είναι εκ νέου ανοδική», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις».
«Σήμερα είμαστε μπροστά σε μία επιλογή ευθύνης με έναν νέο ΚΟΚ με ποινές που αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα διακρίνοντας ανάμεσα στην πρώτη παράβαση και στην επανάληψη αυτής. Η ατολμία θα ισοδυναμούσε με μία κατάσταση που πληγώνει τον κοινωνικό ιστό. Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία σε καμία έκφανση της δημόσιας ζωής. Αυτήν τη λογική υπηρετούν και τα υψηλότερα πρόστιμα και η αφαίρεση του διπλώματος σε ακραίες παραβάσεις», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε: «Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία αποκλείοντας ταξί και ΙΧ από λεωφορειολωρίδες εκτός από την αποβίβαση και την επιβίβαση σε ταξί, αλλά και όσα μεταφέρουν άτομα με αναπηρία. Αυτό θα αυξήσει την ταχύτητα των αστικών λεωφορείων».
«Εφαρμόζουμε καθολικούς ελέγχους για το αλκοτέστ, όχι πλέον δειγματοληπτικούς. Ένας στους 4 θανάτους συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ, η χρήση του κινητού ακόμη ένας σοβαρός κίνδυνος, ειδικά τα γραπτά μηνύματα πολλαπλασιάζουν έως και 23 φορές τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος. Σε αυτόν τον διάλογο ενσωματώθηκαν προτάσεις επιστημόνων και θυμάτων», σημείωσε ο πρωθυπουργός επισημαίνοντας: «Θα επιμείνω στις βασικές παρεμβάσεις για τις συχνότερες παραβάσεις, την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και χρήση κινητού. Στις πιο σοβαρές το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται και θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης. Τιμωρούμε πρωτίστως τους υπότροπους».
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «η στατιστική αίματος και πόνου αποτελεί και την καλύτερη απάντηση σε όλους όσοι θεωρούν τις συγκεκριμένες ποινές αυστηρές. Ο κόμπος, όμως, έφθασε στο χτένι. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη έχει εφαρμοσθεί και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης με επιτυχία. Η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι σωστή, μας τη συστήνουν οι ειδικοί και θα σώσει ζωές. Επίσης, οι συγκοινωνιολόγοι μάς λένε πως οι μικρότερες ταχύτητες μπορεί να βελτιώσουν και την εικόνα του κυκλοφοριακού στην πόλη. Ακόμη μία σημαντική πρωτοβουλία είναι η εγκατάσταση καμερών, στόχος να φθάσουμε τις 1.400 στην Αττική, αλλά και να εγκαταστήσουμε τις πρώτες κάμερες στα λεωφορεία για να επιτηρούμε την τήρηση των κανόνων στις λεωφορειολωρίδες. Τα πρόστιμα θα μπαίνουν στο Ταμείο Οδικής Ασφαλείας για την κατασκευή έργων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια».
Ο πρωθυπουργός κατέληξε τονίζοντας ότι «ένας νέος ΚΟΚ δεν επιλύει από μόνος το πρόβλημα της κυκλοφορίας. Απαιτούνται καλύτεροι δρόμοι, η κυβέρνηση επενδύει σε αυτόν τον τομέα, απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση στα σχολεία και στο βάθος αυτής της διαδικασίας θα πρέπει οι πολίτες να ενθαρρύνονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους χάριν των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ένα θέμα είναι η ποιότητα των μέσων και ένα άλλο εξίσου σοβαρό η συχνότητα και η ποιότητα των δρομολογίων. Χρειαζόμαστε καινούργια λεωφορεία, αλλά και περισσότερους οδηγούς. Μόνο εάν πεισθούν οι πολίτες για την αξιοπιστία των μέσων μαζικής μεταφοράς θα τα επιλέξουν έναντι των αυτοκινήτων τους. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη δημιουργική τους στάση».






