ΕΛΛΑΚΤΩΡ-Καλλιτσάντσης: Διατηρούμε την ελπίδα μας και παραμένουμε αισιόδοξοι

«Αναμένουμε, το 2020 να είναι μία απαιτητική χρονιά λόγω πανδημίας, αλλά καλύτερη από το 2019 από άποψη κερδοφορίας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην τηλεδιάσκεψη της διοικήσεως του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2019. «Διατηρούμε την ελπίδα μας και παραμένουμε αισιόδοξοι», συμπλήρωσε.

Κάνοντας απολογισμό της πορείας του Ομίλου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανέφερε είπε ότι ο μετασχηματισμός του εξελίσσεται και διαφοροποιεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων με το έργο της Μαρίνας Αλίμου. Για τον κλάδο των ΑΠΕ είπε συνεχίζεται το «φιλόδοξο πλάνο επέκτασής» και αναμένεται η επίτευξη του στόχου των 579 MW συνολικής εγκατεστημένης ισχύος το 2021. Στον κλάδο του περιβάλλοντος, «είμαστε εξαιρετικά τοποθετημένοι ώστε να αξιοποιήσουμε τις επερχόμενες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Παράλληλα, ολοκληρώνουμε την αναδιάρθρωση του κλάδου της κατασκευής», συμπλήρωσε ο κ. Καλλιτσάντσης.

Στον κλάδο ανάπτυξης ακινήτων συμπληρώθηκε η προσθήκη 15.200 τ.μ στο εμπορικό πάρκο “ Smart Park”. Σημειώθηκε αύξηση 9% στην επισκεψιμότητα και 13% στις πωλήσεις των καταστημάτων. Έχει επιτευχθεί μίσθωση του 80% της μισθωτικής επιφάνειας του νέου κτηρίου. Στο Cambas Project, προχωρά με επιτυχία το στάδιο των ρυθμιστικών διαδικασιών δόμησης.

Σε ερώτηση για ενδεχόμενες αυξήσεις διοδίων στην Αττική Οδό, ο κ. Καλλιτσάντσης, είπε ότι θα «προχωρήσουμε σε αποφάσεις όταν έχουμε μεγαλύτερη ορατότητα για το τι έρχεται μπροστά μας το επόμενο διάστημα». Αναφορικά με τα αιτήματα για αποζημιώσεις, ο CFO της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Μάνος Χρηστέας, ανέφερε ότι «πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώσουμε την άσκηση σχετικά με το ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το ποσό βάσει των επιπτώσεων του COVID-19 και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε ανάλογα».

Σε σχέση με το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου είπε ότι τα πρόσφατα αιτήματα αποζημιώσεων αναφέρονται κατά κύριο λόγο στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν πριν το τέλος του προηγούμενους έτους και πρόσθεσε ότι «δεν έχουμε εγείρει κάποιο αίτημα σε σχέση με την αλλαγή της λύσης για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου».

Σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας ο κ. Εξάρχου είπε ότι ήταν περιορισμένες, και ανέφερε την διακοπή εργασιών σε ένα εργοτάξιο στην Ξάνθη για λίγες ημέρες, λόγω γειτνίασης με τη ζώνη καραντίνας στα γύρω χωριά. Η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί ομαλά, σημειώθηκαν κάποιες όχι ιδιαίτερα σημαντικές καθυστερήσεις σε επίπεδο προμηθειών. Δεν σημειώθηκε κανένα απολύτως κρούσμα στα εργοτάξιά του Ομίλου.

Στο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του 2019 -ως αποτέλεσμα απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δημιούργησε εμπλοκή σε όλες τις κατασκευαστικές της περιοχής- η ΑΚΤΩΡ έχασε συμβόλαια προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ επηρεάστηκε το χρονοδιάγραμμα υπογραφής των έργων Lot 1 και 3 στη Ρουμανία, είπε ο κ. Εξάρχου.