Φάμελλος για βλάβη αγωγού ΕΥΑΘ: Φταίνε οι προηγούμενοι

«Υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική ευθύνη, όμως έπρεπε πρώτα να λύσουμε το πρόβλημα και μετά να ασχοληθούμε με το τι έγινε στο παρελθόν» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», σχετικά με τη βλάβη στον αγωγό ύδρευσης της Αραβησσού, που προκάλεσε σοβαρότατα προβλήματα στην υδροδότηση της Θεσσαλονίκης, επί πέντε ημέρες.

Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της βλάβης και των προβλημάτων υδροδότησης της πόλης, ο αν. υπουργός διευκρίνισε: «Όλη την εβδομάδα ασχολούμασταν με το πώς θα διορθωθεί η βλάβη. Είμαστε σε μία πολύ καλή στιγμή που έχουν γεμίσει οι δεξαμενές […] Η βλάβη ήταν αρκετά μεγάλη τεχνικά και ήταν στον έναν από τους δύο κεντρικούς αγωγούς τροφοδοσίας της πόλης –ο ένας είναι ο Αλιάκμονας, ο άλλος η Αραβησσός. Η δέσμευση των συνεργείων -των εργαζομένων δηλαδή- και της διοίκησης ήταν ότι η βλάβη θα είχε αποκατασταθεί μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής. Και πράγματι 12.30 περίπου το μεσημέρι της Παρασκευής δόθηκε νερό στον αγωγό. Το πρόβλημα που μας ταλαιπώρησε το πρωί του Σαββάτου ήταν η ποιότητα του νερού που έφτανε στην πόλη –έπρεπε να καθαριστεί και ο αγωγός από πιθανές επικαθήσεις εξαιτίας της διακοπής τριών ημερών. Αυτό ολοκληρώθηκε στις 6 η ώρα το απόγευμα του Σαββάτου και από τότε οι δεξαμενές και το δίκτυο δουλεύουν πλήρως –δουλεύει και με αυξημένη παροχή».

Αναφερόμενος στις πολιτικές ευθύνες πίσω από την κακή κατάσταση των υποδομών της ΕΥΑΘ, ο κ. Φάμελλος εξήγησε: «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν την μονοδιάστατη επιλογή να πουλήσουν την ΕΥΑΘ και το νερό της Θεσσαλονίκης και κάναν ό,τι ήταν δυνατόν για να απαξιώσουν -όπως και άλλους τομείς του δημοσίου- και την ΕΥΑΘ. Το πλάνο της Θεσσαλονίκης ήταν να υδρευτεί από επέκταση του διυλιστηρίου που παίρνει νερό από τον Αλιάκμονα και έτσι θα είχαμε τις πηγές Αραβησσού -αυτή την πολύ σημαντική επένδυση της δεκαετίας του ’70- ως σχέδιο ασφαλείας. Το έργο της επέκτασης του διυλιστηρίου εντάχθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 2011 σε χρηματοδότηση και είχε προκηρυχθεί από την υπηρεσία ΕΥΔΕ (Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων) Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης. Όμως, αμφισβητήθηκε το έργο αυτό από την τότε υπεύθυνη υπηρεσία και του υπουργείου Υποδομών και του Υπουργείου Εσωτερικών, με αποτέλεσμα στις 28 Ιουλίου 2014 να ακυρωθεί η ένταξη. Πρακτικά η Θεσσαλονίκη είχε εξασφαλισμένους πόρους για το έργο και η προηγούμενη κυβέρνηση ακύρωσε τη χρηματοδότηση για τη Θεσσαλονίκη».