Πως μια πίτσα νίκησε την Apple

Αν το 2010 είχατε 1.000 ευρώ και είχατε να επιλέξετε να επενδύσετε μεταξύ της Domino’ s Pizza και της Google ή της Apple, τι θα κάνατε;  Αν είχατε επενδύσει στην Apple ή στην Google θα χάνατε πολλά χρήματα (από τα κέρδη), καθώς η μετοχή της Domino’ s Pizza από το 2010 έως σήμερα ανατιμήθηκε κατά 2.092%  ενώ της Apple μόνο… κατά 500%.

Πως όμως τα κατάφερε η Domino’s;

Όπως γράφει το investopedia.com, η αλυσίδα πίτσας με έδρα την πόλη Ανν Άρμπορ  (Ann Arbor), του Μίσιγκαν (Michigan) στις ΗΠΑ,  κατατάσσεται  στην 4η θέση του καταλόγου με τις 50 κορυφαίες των χρηματιστηρίων NYSE / NASDAQ , με τη μεγαλύτερη αύξηση της τιμής της μετοχής από την 1η Ιανουαρίου 2010. Από τότε, η εταιρεία έχει καταγράψει μια εντυπωσιακή άνοδο κατά 2.092%.  Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, η  Domino Pizza Inc τα έχει καταφέρει πολύ καλύτερα από εταιρίες κολοσσούς, όπως η Amazon, η Google και η Apple

Η εταιρεία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2004 και μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, αντιμετώπισε οικονομικές δυσχέρειες.  Όλα όμως άλλαξαν το 2009. Γι ‘αυτούς, η ειλικρίνεια απέδειξε ότι είναι η καλύτερη πολιτική και αυτό απέδωσε εντυπωσιακά, όταν πρόκειται για την απόδοση της μετοχής στη χρηματιστηριακή αγορά.  Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2009, κυκλοφόρησε μια διαφημιστική καμπάνια, όπου ανέλαβε την ευθύνη για ένα προϊόν που ήταν κάτω του μετρίου, φτιαγμένο με καταψυγμένα υλικά, λέγοντας στο κοινό ότι είχε εργαστεί πολύ για το βελτιώσει . Αυτή ήταν η αρχή της επανόδου προς την επιτυχία.

Η αποδοχή ενοχής  της εταιρίας, ότι μέχρι τότε πρόσφερε ένα κακό προϊόν,  ήταν το σημείο καμπής. Ωστόσο, αυτή ήταν μόνο μία από τις λαμπρές κινήσεις που τους έφερε εκεί που είναι σήμερα. Χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για να προσφέρουν στους πελάτες τους πληθώρα  τρόπων για να παραγγείλουν άνετα και αυτός ήταν ένας άλλος λόγος για τον οποίο η εταιρία έφθασε σ την επιτυχία. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Twitter, το Alexa της Amazon, το Google home ακόμη και ένα ρολόι … Apple Watch  για να παραγγείλετε μια πίτσα.

Η βελτίωση του προϊόντος, η ευκολία και ο χρόνος παράδοσης, βοήθησαν να αλλάξει η πορεία του Domino’s. Οι κινήσεις αυτές βοήθησαν την εταιρεία στη σχέση της με τους πελάτες. Το 2009, η Ντόμινο είχε μερίδιο 9% στην αγορά πίτσας εστιατορίου, ποσοστό που αυξήθηκε στο 15% το 2016, σύμφωνα με την NPD Crest. Το 2016 μόνο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,5%.Οι ανταγωνιστές της Domino’s  στις ΗΠΑ είναι οι αλυσίδες Pappa John’s και Yum! Brands (με έδρα στο Λούισβιλ του Κεντάκι, No 1 παγκοσμίως, με  43.500 εστιατόρια σε πάνω από 135 χώρες), η οποία έχει τα εστιατόρια Taco Bell, KFC και Pizza Hut, οι οποίες επίσης πήγαν πολύ καλά το 2016, χρονιά η οποία έχει χαρακτηριστεί σαν μια από τις καλύτερες για την αγορά πίτσας σε όλο τον κόσμο.

Η Domino’s είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων πίτσας στον κόσμο, με περισσότερα από 13.200 σημεία σε περισσότερες από 80 χώρες. Ιδρύθηκε το 1960.

Περισσότεροι από τους μισούς υπαλλήλους της σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι οδηγοί που έχουν δεσμευτεί να βρουν νέους τρόπους για να είναι πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά τους. Στη Νέα Ζηλανδία, για παράδειγμα, δοκιμάζουν τις παραδόσεις με drones.

Η Domino’s μελετά επίσης, πως τροποποιούνται οι προτιμήσεις των πελατών. Τα νέα εστιατόρια της αλυσίδας προσφέρουν όμορφο περιβάλλον όπου οι πελάτες μπορούν να καθίσουν και να φάνε πίτσα τους.

Η κίνηση να παραδεχτεί στο τέλος του 2009, ότι το προϊόν της δεν ήταν καλό, ήταν πολύ επικίνδυνη για την εταιρία. Αλλά ο τρόπος που η διαφημιστική καμπάνια εκτελέστηκε και υποστηρίχθηκε με βελτιωμένες επιλογές προς τους πελάτες στον τρόπο που μπορούν να παραγγείλουν την πίτσα τους, (Marketing mix) συντέλεσε αποφασιστικά στην απογείωση της εταιρίας.